fbpx

Contacteer ons

Boost je business met LinkedIn

Geschreven door Ingeborg

Onbekend is onbemind. Wil je nieuwe klanten of werknemers aantrekken? Je search een boost geven? Aan je imago als vertrouwenspartner werken? Dan moet je niet enkel een top notch site hebben. Maak ook werk van je bedrijfspagina op LinkedIn.

Het oog wil ook wat: logo en coverfoto

Het bedrijfslogo op LinkedIn is minimum 300 x 300 pixels en maximum 400 x 400 pixels. Maximumgrootte van het bestand is 4 MB.

Vergeet ook de achtergrond niet. Kies een algemene foto die je business en waarden weergeeft, of – beter nog – verander het beeld regelmatig, bijvoorbeeld wanneer je een event organiseert, een nieuw product lanceert … De resolutie voor het coverbeeld is 1536 x 768 pixels. Ook hier mag het beeld niet zwaarder zijn dan 4 MB.

About us: to the point en overtuigend

Hier vertel je wat je bedrijf precies doet. Houd er rekening mee dat Google maar zo’n 150 karakters van je pagina in zijn zoekresultaten zal tonen. Zorg er dus voor dat de belangrijkste keywords vooraan staan en de nodige impact genereren.

Hetzelfde geldt voor de ‘Specialties’: gebruik algemene zoektermen, de termen die jouw prospects of klanten zullen gebruiken wanneer ze bedrijven zoals het jouwe zoeken.

Tip: gebruik de LinkedIn Company Follow button: zo kunnen mensen je bedrijfspagina in één klik volgen.

Klaar voor het echte werk

Het is belangrijk dat je company page onderhouden wordt. Post je regelmatig updates op je bedrijfsblog? Perfect! Je hebt onmiddellijk al een eerste bron van inspiratie voor je bedrijfspagina. Maak de content zo visueel mogelijk: links, beelden, video’s …

Onderzoek toont aan dat een post tussen 800 en 2000 woorden het meeste engagement oplevert. Nog belangrijker dan het aantal woorden: de inhoud. Spreek niet te veel over jezelf, maar inspireer anderen met insights, gidsen, infographics, ebooks…

Integreer LinkedIn als volwaardig kanaal in je content marketing: zo pak je de dingen gestructureerd en doordacht aan.

Ga voor engagement

Hoe groter het aantal volgers op je pagina, hoe meer je ego gestreeld wordt. Maar op social gaat het daar niet om. De belangrijkste metric is niet bereik, maar engagement. Het komt erop aan op een duurzame manier volgers te krijgen en engagement op te bouwen.

Hoe meer mensen je post liken, een commentaar toevoegen of je post delen, hoe groter je impact. Zet je volgers dan ook aan om te reageren op je content. Als iemand een commentaar laat, bedank hem dan even of vraag ook de mening van anderen.

Vergeet je collega’s niet

De meest logische volgers van je pagina zijn natuurlijk je collega’s. Nodig hen uit je pagina te volgen en je posts te delen met hun eigen netwerk. Bovendien kunnen zij je handige tips voor je volgende post geven. De ideale frequentie De frequentie van je posts is belangrijk dus alle inspiratie is welkom! Soms kan je ook materiaal vinden in het nieuws. Werd er een groot bedrijf verkocht? Praat je doelgroep over een bepaald onderwerp? Aarzel dan niet om ook je eigen mening te geven of je eigen ervaringen te delen. LinkedIn zelf raadt aan om minimum 1 update per dag te plaatsen. Dat zijn er dus zo’n 20 per maand.

LinkedIn Analytics

Dat vraagt, zeker in het begin, een extra inspanning. Een handige tool hierbij is LinkedIn Analytics: je ziet onmiddellijk welke updates tot het meeste bereik en het meeste engagement hebben geleid. Op die manier leer je heel snel bij wat werkt en wat niet werkt. Posts die het goed doen, kan je sponsoren zodat je bereik vergroot. Om het ideale evenwicht tussen organisch en gesponsord bereik te bepalen, kan je altijd een gespecialiseerd agentschap zoals MoxyOne inschakelen voor uw sociale media.

 


Back to top

Deze website gebruikt cookies om uw gebruikservaring te verbeteren. Door verder te surfen op deze website of op “Aanvaarden” te klikken, geeft u toestemming voor het gebruik van cookies, waaronder cookies van derde partijen.

Opgelet: sommige functies op de website zullen niet werken als u cookies uit zet.