fbpx

Contacteer ons

Een website laten bouwen: een echte meerwaarde

Geschreven door Ingeborg

Veel bedrijven vragen zich af of een website laten maken echt nodig is. Kan het wel echt een meerwaarde betekenen? In het verleden deden ze het namelijk ook altijd zonder. Toch laten we graag zien dat het laten maken van een website heel wat extra’s kan bieden voor bedrijven. Hieronder staan alvast enkele zaken die jou kunnen overtuigen om toch een website te laten maken voor jouw onderneming.

1. Meer klanten

Door op het web aanwezig te zijn, kan je klantenbestand vergroten. Het aantal potentiële klanten dat je kunt bereiken is veel groter. Een website kan worden ingezet als een extra communicatiemiddel met een zeer uitgestrekt bereik. Alle mensen met problemen waarvoor jij een oplossing biedt, kunnen je bedrijf 24/24 vinden. Je bent dus veel toegankelijker. Zelfs wanneer je op vakantie bent, blijft je communicatie online mensen overtuigen.

2. Minder kosten

Op een website kan je alle informatie plaatsen die je nu nog communiceert via folders, reclame op de radio of televisie of op andere manieren. Deze andere communicatiemiddelen zijn vaak een stuk duurder dan een website. Je betaalt niet alleen de grafisch designer en de copywriter, maar ook kosten van de drukker of de mediaruimte moet komen er vaak nog bovenop. Bij een website kunnen de kosten wat meer binnen de perken gehouden worden.

3. Je kan het zelf

Indien je over een website met CMS (Content Management System) beschikt, kan je snel en makkelijk snel informatie wijzigen. Wanneer het bijvoorbeeld gaat om een prijswijziging, is het natuurlijk handig dat je deze zelf kunt aanpassen en niet telkens een nieuwe brochure hoeft te laten maken. Ook wanneer je andere zaken wilt meedelen, kan je dit zelf toevoegen aan je website. MoxyOne legt u graag de basis uit zodat u zelf aan de slag kunt.

4. Professioneel

Een zeer groot deel van de bevolking zoekt tegenwoordig online naar diensten en producten. Online is men actief op zoek en offline vindt men u toevallig. Het is logisch dat bij actief zoeken de interesse een stuk groter is. Een site die goed is uitgewerkt en gebruiksvriendelijk is, zorgt meteen voor een goede eerste indruk en zorgt voor zet uw reputatie kracht bij. Dit zorgt ervoor dat je professioneel overkomt. Anderzijds, wanneer je een website hebt die onhandig is, kan dat je imago ook flink schaden. Zorg dus voor een duidelijke website waar men snel de informatie vindt die men zoekt.

5. Reclame

Mond aan mond reclame is nog steeds een van de beste vormen van reclame. Ook hier kan je voordeel uithalen met een website. Wanneer klanten over uw bedrijf praten met hun kennissen is het een voordeel als u een website heeft. Bij interesse van de andere partij is een domeinnaam natuurlijk veel makkelijker te onthouden dan een telefoonnummer.  Ze kunnen u nadien dus veel gemakkelijker terugvinden en contacteren. Want op uw site heeft u natuurlijk een contactpagina waar u uw telefoonnummer plaatst.

6. Iedereen online

Tegenwoordig is er in bijna alle huishoudens internet te vinden. Er wordt dan ook veel meer op het internet gesurft en opgezocht. U wilt toch dat ze u ook kunnen terugvinden?


Back to top

Deze website gebruikt cookies om uw gebruikservaring te verbeteren. Door verder te surfen op deze website of op “Aanvaarden” te klikken, geeft u toestemming voor het gebruik van cookies, waaronder cookies van derde partijen.

Opgelet: sommige functies op de website zullen niet werken als u cookies uit zet.