fbpx

Contacteer ons

Wat je als bedrijf allemaal kunt met Instagram

Geschreven door Sophie Paulissen

Instagram is niet meer weg te denken uit het medialandschap. Veel bedrijven die willen meetellen hebben dit ondertussen begrepen. Omdat het medium zo populair is, worden er volop vernieuwingen toegevoegd. Wil je helemaal up-to-date blijven wat betreft de laatste trends en ontwikkelingen? Lees dan snel deze blog.

Sandwiching om het algoritme te verslaan

In 2016 waren een hoop merken en influencers in shock toen bleek dat Instagram geen chronologische feeds meer zou weergeven. Alle content gaat door een algoritme en de best scorende posts verschijnen vanboven, samen met posts van accounts die je vaak bekijkt. Als je een account volgt, wil dat dus nog niet meteen zeggen dat je de posts van dit account zult zien op je timeline.

Ondertussen is de werking van het algoritme ‘gekraakt’. Via sandwiching proberen merken en influencers ervoor te zorgen dat hun posts sneller gevonden worden. Wanneer je de betrokkenheid bij een bepaalde post wilt verhogen, kun je deze tussen twee posts inplannen waarvan je weet dat ze goed zullen scoren. Hierdoor zal de middelste post meeliften op het succes van de twee andere posts. Op die manier krijgt ook deze post een boost.

Instagram Stories for the win

Instagram won de race van Snapchat door Instagram Stories te introduceren. Doordat Instagram steeds nieuwe features toevoegt, blijft het medium onverslaanbaar.

Normaal gezien verdwijnen de stories na 24 uur van je profiel, maar je kunt je verhalen ook vastzetten op je profiel. Door ze als highlight toe te voegen, blijven de verhalen beschikbaar.

Een advertentiecampagne opzetten via Instagram Stories te gek voor woorden? Nee hoor. Dat werkt echt! Je advertentie verschijnt dan tussen de verhalen en content van anderen. Het is dus een vorm van native advertising. Het valt in eerste instantie niet op dat het om een advertentie gaat. Als jij in 15 seconden je doelgroep enthousiast kunt maken, zeggen we bij MoxyOne: “Doen!”

Instagram Live

Dat video enorm populair is, wisten we al. Na Facebook Live werd het ook mogelijk om ook op Instagram live te gaan. Dit is de ideale manier om realtime verslag te doen van een event of van belangrijke aankondigingen. Je kunt best je volgers van tevoren al inlichten over de komende live video. Op die manier zorg je ervoor dat je volgers op het juiste moment online zullen zijn.

Instagram profiel wordt je homepage

Social media worden gebruikt als zoekmachine. Wil men iets over je weten, grote kans dat ze het opzoeken via Instagram. Je social media profielen worden net zo belangrijk als uw website. Besteed hier dus voldoende zorg en aandacht aan! Zorg er dus voor dat je Instagram feed er flawless uitziet. Maak gebruik van visueel aantrekkelijke foto’s en video’s die binnen uw huisstijl passen. Dit zorgt voor herkenbaarheid. En een mooie feed zorgt er bovendien ook voor dat men je wil (blijven) volgen.

Gebruik User Generated Content

Maak gebruik van de content die je volgers over je bedrijf creëeren. Enthousiaste fans maken vaak mooie beelden en zorgen voor gratis publiciteit. Als je hun beelden wilt gebruiken zullen ze zich waarschijnlijk vereerd voelen. Je hebt op die manier niet enkel gratis content, maar ook erg geloofwaardige content. Alles wat klanten over je diensten en producten zeggen, wordt eerder gelooft dan hetgeen dat je via marketingboodschappen over jezelf zegt. Uiteraard vraag je wel steeds toestemming voordat je gebruik maakt van andermans beelden. De regels hieromtrent worden steeds strenger.

Heb je een duwtje in de rug nodig voordat je het hele Instagram-gebeuren aandurft? Bij MoxyOne staan we voor u klaar!


Back to top

Deze website gebruikt cookies om uw gebruikservaring te verbeteren. Door verder te surfen op deze website of op “Aanvaarden” te klikken, geeft u toestemming voor het gebruik van cookies, waaronder cookies van derde partijen.

Opgelet: sommige functies op de website zullen niet werken als u cookies uit zet.