fbpx

Contacteer ons

SEO en content: twee handen op één buik

Geschreven door Sophie Paulissen

SEO, oftewel search engine optimisation, verbetert op een natuurlijke manier de ranking van je pagina op zoeksites zoals Google. Hoe hoger je bij de resultaten staat, hoe meer bezoekers je op je website krijgt en hoe meer potentiële klanten je aantrekt. SEO draagt dus effectief bij tot de resultaten van je bedrijf.

Tegelijk lijk je voor SEO wel een doctoraatsdiploma in kernfysica te moeten hebben, als je er alle technische termen op naleest. Het is een vak op zich, dat tijd en energie vergt. Vergelijk het met een goede boekhouder: je weet wel hoe je een factuur maakt, maar voor de details van bedrijfsfiscaliteit doe je een beroep op een specialist. Hetzelfde geldt voor SEO.

Vergeet de basics niet

Uiteraard moet je site technisch in orde zijn. De code moet correct zijn en de navigatie moet goed zitten. De meeste marketers hebben hier zelf geen zicht op. Het is daarom belangrijk een specialist in te schakelen. Die kan ervoor zorgen dat de website al snel beter gaat scoren.

Content is king, the reader is queen (of omgekeerd 😉

Tegelijk willen we alvast één grote mythe ontkrachten: SEO is geen magische trukendoos. In de begindagen kon je met een paar ingrepen je ranking de hoogte in katapulteren. Nu ligt die tijd – gelukkig – achter ons. Vandaag is er maar één magisch ingrediënt: content! En als content king is, dan is de klant queen. Zorg ervoor dat je content relevant is voor de lezer, en de SEO zal volgen. Lezer happy, zoekmachine happy, zeg maar.

Het belang van keywords

Waarom is content in SEO zo belangrijk? Het begint al bij keywords, een van de basiskenmerken van SEO. En content biedt een antwoord met goed geïntegreerde keywords op je pagina, op een natuurlijke manier geïntegreerd.

Denk na over de belangrijkste woorden. Welke zoektermen zullen mensen gebruiken om op jouw pagina te belanden? We gebruiken allemaal zoekmachines dus denk ’s na over hoe je het zelf doet. Je gebruikt geen jargon. Ook je klanten of prospecten niet.

Zorg ervoor dat je keywords terugkomen in de titel, de url van de pagina, in de inhoud zelf in de meta-omschrijving. Geen nood: je externe partner weet hoe dit moet!

Gun je site tijd! Blijf relevante content publiceren die op een natuurlijke manier keywords gebruikt en de trafiek zal volgen. En die trafiek zal op zijn beurt weer tot conversies leiden.

Maak een goede contentstrategie

Er is nog een andere reden om te investeren in content: zoekmachines zoals Google houden van nieuwe content. De kleine Google-spiders die door het web crawlen, pikken de nieuwe content op en merken dat je site leeft. Resultaat: een betere ranking.

Daarom is het belangrijk een contentstrategie uit te werken, met een bijhorende contentkalender. Dat vergt tijd in de opstartfase maar het zal je daarna veel werk besparen. Bovendien kan je hiervoor een beroep doen op ons bureau.

 

 


Back to top

Deze website gebruikt cookies om uw gebruikservaring te verbeteren. Door verder te surfen op deze website of op “Aanvaarden” te klikken, geeft u toestemming voor het gebruik van cookies, waaronder cookies van derde partijen.

Opgelet: sommige functies op de website zullen niet werken als u cookies uit zet.