fbpx

Contacteer ons

Waarom kiezen voor e-mail marketing?

Geschreven door Sophie Paulissen

Doet jouw bedrijf al aan e-mail marketing?
We sommen de top 5 redenen op om e-mail marketing gebruiken:

1. E-mail marketing heeft een breed bereik

Via een e-mail kan je een grote groep mensen in een keer bereiken. Mailverkeer over het internet is zo snel dat wanneer je op ‘sent’ klikt, de ontvanger hem enkele seconden later al in zijn mailbox heeft. Zij kunnen ook onmiddellijk reageren op je bericht. De combinatie van de snelheid van de communicatie en de grote hoeveelheid mensen die je tegelijk kunt bereiken, maakt e-mail enorm interessant voor uw marketing.

2. Return-On-Investment

E-mail marketing is veel kostenefficiënter dan traditionele direct mail, online banners of telemarketing. De kosten voor laatstgenoemden kunnen een pak hoger oplopen. Bovendien kan je via e-mailmarketing ook heel goed koppelingen naar je website maken. Dit zorgt dan ook weer voor meer traffic naar je website.

3. Betere naamsbekendheid

Door op regelmatige basis gerichte e-mails uit te sturen naar een welgekozen publiek kan je je naamsbekendheid verbeteren. Uiteraard moet je wel secuur bezig zijn met het selecteren van de juiste inhoud van je mailing. Het is belangrijk dat het bewustzijn rond je bedrijf op een positieve manier vergroot. Niet dat men denkt: “Ah daar zijn ze weer met een zoveelste mailing.” Zorg dat het interessant blijft. Zorg dat men je mail wilt openen en dat de inhoud overtuigt om door te klikken naar de website. Zou je zelf een dergelijke mail niet openen en lezen? Dan weet je genoeg. Aanpassen maar!

4. Meetbare resultaten

Het voordeel van een e-mail campagne is dat je nadien in detail het succes van je campagne kan meten. Verschillende softwaresystemen bieden inzicht in interessante statistieken. Deze gegevens kun je gebruiken voor marketingdoeleinden, om je strategie aan te passen of om je toekomstige e-mailings te verbeteren.

5. Segmentatie en personalisatie

Door je klantendatabase zo volledig mogelijk aan te vullen met specifieke klantgegevens, kun je deze gegevens ook verwerken in je mails. Je kunt de ontvangers indelen in groepen op basis van demografie, woonplaats, inkomen etc. Voor elke groep kun je je mailing dan een beetje aanpassen. Op die manier krijgt elke doelgroep het juiste persoonlijke aanbod. Dit zal leiden tot meer succes en respons.

Overtuigd, maar hoe begin je er nu aan? 

Wilt u meer informatie over hoe u mailings kunt inzetten in uw marketing? Bij MoxyOne bekijken we precies wat voor u het best werkt! Contacteer ons.


Back to top

Deze website gebruikt cookies om uw gebruikservaring te verbeteren. Door verder te surfen op deze website of op “Aanvaarden” te klikken, geeft u toestemming voor het gebruik van cookies, waaronder cookies van derde partijen.

Opgelet: sommige functies op de website zullen niet werken als u cookies uit zet.