fbpx

Contacteer ons

Ken uzelf: van visual identity tot credibility

In onze hectische maatschappij is er maar één ding wat we allemaal willen: ons onderscheiden van de ander. Als  het over branding gaat kennen we bij Moxy alle kneepjes van het vak om voor uw merk een memorabel logo te maken.

Wat is een visual identity?

Eén blik op uw logo en u weet meteen waar u als bedrijf voor staat. En waar u zeker en vast niét voor staat. Met uw visual identity toont u hoe u uw bedrijf wil positioneren en blijft u uw concurrenten steeds een voetje voor.

Bij de ontwikkeling van zo’n visuele merkidentiteit – denk: kleuren, typografie en andere grafische elementen – zijn herkenbaarheid en consistentie troef. Ah ja, u wil toch blijven plakken in het visuele geheugen van uw doelpubliek? Zo bouwt u vertrouwen en loyaliteit op, en wordt uw merk alleen maar sterker.

Bij Moxy helpen we u graag bij het creëren van een huisstijl, logo’s, brochures, visitekaartjes,… . Ze dragen allemaal bij tot het imago van uw merk of bedrijf. We zijn er van overtuigd dat de communicatiedragers voor uw bedrijf allemaal op mekaar dienen afgestemd te worden en dat de designs in dezelfde lijn moeten liggen. Als u consequent dezelfde kleuren, lettertypen en visuele elementen gebruikt, vergroot u immers de herkenbaarheid van uw merk of bedrijf.

Meer weten over visual identity in onze blog

Van strategie tot huisstijl: jouw merkidentiteit in 2 stappen

Weet u perfect waarvoor u staat maar ontbreekt het nog wat aan visuele stijl? Het creëren van een perfect logo is een vak apart, en wij beheersen het als geen ander. Zo gaan we te werk:

STAP 1: Een strategie uitbroeden

Bedenken waar u als bedrijf staat en waar u naartoe wil, doet u niet zomaar eventjes in één-twee-drie. Weet u niet hoe u eraan moet beginnen? Relax, we’ve got your back. Tijdens een workshop gaan we samen met u op zoek naar alle manieren om uw gewenste positie te bereiken. Identiteitscrisis? Wij gaan samen met jou op zoek naar de kern van u zaak. En we gaan door tot u 100% tevreden bent. En dan nog een beetje verder.

STAP 2: Een huisstijl ontwerpen

Een huisstijl is meer dan een logo op een visitekaartje. Met één herkenbare stijl, de juiste typografie en een weldoordacht kleurenpalet zet u de hele filosofie van uw bedrijf in de kijker. Het eindresultaat van een huisstijl is de stijlgids. Dit is een verzameling van alle visuele elementen die deel uitmaken van jouw visual identity. Zo hoeft een grafisch ontwerper zich niet suf te zoeken naar de juiste kleurcode voor een design. En hoef u uzelf niet telkens opnieuw uit te vinden. Een soort grafische bibliotheek, zeg maar.

 

Copywriting

Naambepaling

Heeft u nog geen naam voor uw nieuw product, dienst of bedrijf? geen nood, wij zetten onze copywriter aan het werk. Hij stelt een longlist samen met een aantal voorstellen, natuurlijk gefundeerd op de analyse en strategie die we samen bepaalden. Deze lijst bespreken we samen met u in detail en hieruit wordt dan een shortlist gesynthetiseerd of eventueel een aantal afgeleiden namen kunnen hieruit gehaald worden. Eenmaal de naam vastligt, kunnen we verder met de volgende stappen zoals baseline en logo.

Baseline

Om uw merknaam kracht bij te zetten vergeten we natuurlijk niet de baseline, een korte zin die de essentie van jouw bedrijf omvat en het beeldmerk versterkt. De perfecte vertaling of omschrijving van jouw belofte aan de markt.

Merkverhaal en/of andere teksten

It’s all about storytelling, met het juiste verhaal de markt benaderen is essentieel voor ieder merk of bedrijf, daarom kunnen we hier niet omheen. Door dit verhaal uit te schrijven brengt u helderheid voor klant en medewerkers waar uw merk voor staat en wat u exact naar de buitenwereld wil brengen.”

Logo in verschillende toepassingen

Grootse dingen beginnen klein. Met een logo dat in één oogopslag de visie van uw hele bedrijf weerspiegelt, bijvoorbeeld. Bij de keuze van uw logo kunt u beter gaan voor de “slow romance” methode, het is beter dat het niet meteen “liefde op het eerste gezicht” is. Een goed logo krijgt betekenis, kracht en herkenning door de tijd, neem dus zeker de nodige tijd om het juiste logo te kiezen voor uw bedrijf.

Weet dat een logo een grafisch symbool is, terwijl een woordmerk alleen de woorden van uw bedrijf of productnaam is die in een bepaalde vaste manier werd vormgegeven. Wij weten als geen ander hoe u een visueel aantrekkelijke identiteit creëert dat volledig bij uw product of dienst past en natuurlijk toetsen we dat af aan de realiteit en op verschillende dragers.

Lees meer over rebranding

Grafische bibliotheek

Met een logo alleen komt u natuurlijk niet ver, daarom bepalen we de volledige visuele identiteit van uw bedrijf, welke grafische elementen dienen opgenomen te worden om uw communicatie verder te versterken? Zijn er kleuren, patronen, icoontjes, beelden die het geheel versterken?

Het is natuurlijk altijd handig om over een volledige bibliotheek van grafische elementen te beschikken. Dit zijn alle elementen die bepaald werden tijdens de branding van uw bedrijf. Die elementen kunt u gebruiken voor uw communicatie, gaande van achtergrond texturen tot icoontjes of de gekozen kleuren. Moxy helpt u een samenhangende look voor uw bedrijf te crëeren.

Corporate kleurenpalet

Een corporate kleurenpalet wordt meestal gedefinieerd door de kleuren in uw logo. Vaak wordt de keuze gemaakt voor slechts één of twee kleuren, want less is more. Kies een of twee kleuren die terugkomen in uw logo en trek ze door naar de rest van uw communicatie

Typografie

Een handvol lettertypes volstaat, zo creëert u homogeniteit en een rustige uitstraling. Vertrouwen en duidelijkheid is wat u wil bereiken, toch?

Afbeeldingen

Heldere foto’s of veel contrast? Scherpe close-ups of soft focus? Geef u afbeeldingen een consistente look & feel, zowel in print als online.

Brandbook

Hierin bepalen we de verschillende versies van het logo, kleurcode, gebruik van het logo (do’s en dont’s), algemeen universum voor de communicatie van uw bedrijf, etc. Dit alles wordt vastgelegd in een styleguide of brandbook.

Uweigen logo op maat met dito kleurenpalet, lettertypes en afbeeldingen wekken loyaliteit en vertrouwen op bij u klanten.

Zin om samen met ons jouw visuele merkidentiteit vorm te geven?

Neem een kijkje in ons portfolio

Bekijk wat wij nog meer voor jou kunnen doen


Back to top

Deze website gebruikt cookies om uw gebruikservaring te verbeteren. Door verder te surfen op deze website of op “Aanvaarden” te klikken, geeft u toestemming voor het gebruik van cookies, waaronder cookies van derde partijen.

Opgelet: sommige functies op de website zullen niet werken als u cookies uit zet.